Meer succes met CRM doe je zo!

Met het succesprogramma van Inteleo leer je van Leo Rietbergen hoe je het CRM resultaat optimaliseert en je een succesvol CRM team creëert.

In het succesprogramma leer je hoe je het juiste CRM systeem kiest, welke modules belangrijk zijn en welke functionaliteiten je prioriteit moet geven. Je gaat aan de slag met hoe je het systeem inricht en integreert. Je leert hoe je enthousiaste gebruikers creëert en hoe je de klant centraal zet. Een belangrijk onderdeel is hoe je een succesvol CRM team maakt.
De basis van het succesprogramma is de CRM Succes Roadmap en het Prosci ADKAR model voor verandermanagement.

“Door Leo’s uitgebreide kennis van CRM heeft hij ons enorm geholpen met het besluitvormingsproces en het ontwerp van de Microsoft Dynamics365-omgeving.”
Daan de Jong – Pon Power (Caterpillar engine dealer)

CRM Succes Roadmap: de basis van CRM succes!

De CRM Succes Roadmap van Inteleo is een intelligent stappenplan dat je in kunt zetten in zowel de strategische fase, de ontwerpfase als de uitvoeringsfase.

CRM Succes Roadmap

In de roadmap zie je drie paden. Het pad van leiderschap (groen), het pad van gebruikers en projectteam (rood) en het pad van techniek (zwart). Klik hieronder een pad open voor meer informatie over de verschillende stappen in het pad.

Het pad van leiderschap
In het pad van leiderschap kom je de stappen doel, coalitie vormen, beschikbaar, betrokken, zichtbaar, lancering en uitbreiden tegen. Elke stap heeft haar eigen belangrijke aandachtspunten. De stap lancering is onderdeel van elk pad. het is belangrijk om deze stap gezamenlijk te doen.
Het pad van gebruikers en projectteam
In dit pad kom je natuurlijk de stap team tegen. De andere stappen zijn van betekenis, ist und soll, scan mens, communicatie strategie, informeren, feedback events, training en serviceteam. De stappen demo en risico’s mens & techniek vallen samen met het pad van techniek. De stap lancering valt met alle drie de paden samen.
Het pad van techniek
In het pad van techniek geef je aandacht aan de stappen scan techniek, integraties, data, functioneel ontwerp, prototype, systeeminrichting en testen. De stappen demo en risico’s mens & techniek vallen samen met het pad van gebruikers en projectteam. De stap lancering valt samen met alle drie de paden en moet je dus ook samen doen in de vorm van een kick-off.

“Leo voelt heel goed aan wat een organisatie nodig heeft en op welke manier hij de medewerkers moet aanhaken in de ontwikkelingen. Hierdoor wordt de opgedane kennis geborgd.”
Ina Haverhals – Agile organisatiecoach

Hoe ziet het succesprogramma eruit?

Het succesprogramma is een combinatie van online sessies in Teams en Mural, online coaching en een uitgebreid palet aan werkbladen, werkboeken en trainingsmateriaal. Het programma is gebaseerd op de volgende thema’s:

  • Doelen stellen voor CRM
  • Zo creëer je enthousiaste gebruikers
  • Aanpassing, uitbreiding en integratie
  • De klant centraal met CRM
  • Een succesvol CRM team

Voor elk thema is er een uitgebreid werkboek beschikbaar. Leo neemt je mee aan de hand volgens de stappen van de CRM Succes Roadmap. Je gaat aan de slag met je eigen team en uiteraard is er voldoende ruimte om de specifieke uitdagingen uit jouw organisatie aan bod te laten komen. Natuurlijk is Leo tussendoor beschikbaar voor vragen, hulp en meedenken.

De werkwijze van Leo is gebaseerd op bewezen modellen en methodieken zoals Plan Do Check Adjust (PDCA) en de ADKAR methode van Prosci.

Waarom zou je hieraan meedoen?

CRM is veel en uitgebreid. Om dit goed aan te pakken kun je vast wel wat hulp gebruiken. Leo heeft ruim 30 jaar ervaring met het selecteren, implementeren en gebruik van CRM.
Leo wil dat CRM leuker wordt en dat het meer oplevert. Dat is wat hem drijft en dat is waarom het een heel goed plan is om aan het succesprogramma mee te doen!

Om te komen tot een goed CRM resultaat zijn doel, mens en middel de drie belangrijkste succesfactoren, waarbij de factor mens de belangrijkste van de drie is. En gek genoeg
krijgt de mens vaak de minste aandacht, waardoor (CRM) projecten dan ook vaak niet
het gewenste resultaat leveren.

Leo stelt juist de mens centraal, want het gaat natuurlijk veel verder dan technische oplossingen. Ook communicatie en menselijke interactie is cruciaal, want je wilt uiteindelijk jouw klanten de beste ervaring bieden.

Bekijk vooral ook onderstaand webinar waarin Leo Rietbergen wordt geïnterviewd door Pieter van Woerden van Heiper ICT over het belang van een goed CRM.

Welke voorkennis moet je hebben?

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig voor deze training. Het is het belangrijkste dat jij en je team de motivatie hebben om met CRM aan de slag te gaan.

Om alvast te beginnen (en er lekker in te komen) kun je het gratis ebook van Leo Rietbergen downloaden. In 7 slimme vragen werk je hiermee toe naar een succesvol CRM. Ook krijg je 12 handige tips die je meteen kunt toepassen.

“Bij Leo staat de klant altijd centraal. Op een heel prettige manier weet hij zijn kennis over te dragen. Van strategie tot implementatie en heel geduldig.
John Trechsel – Manager Marketing & Communications Zanders

Hoe wordt de training gegeven?

Met succes heeft Leo de afgelopen jaren diverse online trainingen gefaciliteerd. Hiervoor gebruikt hij Teams en Mural. Op deze manier heb je geen reistijd met je team en kunnen de sessies makkelijk in ieders agenda worden ingepland.

De online sessies worden meestal tweewekelijks of maandelijks ingepland. Dit is afhankelijk van het beoogde resultaat en de termijn die daarvoor beschikbaar is. In de tussentijd is Leo uiteraard beschikbaar voor het beantwoorden van vragen.

Heb je liever een training op locatie of een hybride vorm, neem dan even contact op met Leo Rietbergen.

“Leo weet precies waar hij over praat als het over CRM gaat!”
Arnaud Backbier – Corporate entrepreneur (bio)chemicals

Wat is het resultaat?

In het succesprogramma richt Leo Rietbergen zich samen met jou op het hele team. Want een succesvol CRM implementeren en gebruiken doe je samen met elkaar.

Het meedoen aan het Inteleo CRM Succes Programma levert meer kennis en begrip van de mogelijkheden van (Microsoft Dynamics 365) CRM. Het resultaat is meer enthousiaste gebruikers en beter gebruik door een betere inrichting van de CRM omgeving.

“Leo focust zich niet alleen op het resultaat, maar hij is zich heel bewust van de behoeften op het gebied van change management binnen de organisatie tijdens de levenscyclus van het project.”
Wendy Wetzels – Adviseur marketing en communicatie Adelante

Voor wie is het CRM Succes Programma?

Het programma is bedoeld voor de CRM eindverantwoordelijke, voor managers en CRM teamleden (key-users, functioneel beheerder, projectleider) die Microsoft Dynamics 365 Sales (CE, CRM) optimaal willen inrichten, integreren en benutten.

Bijvoorbeeld:

  • Als je bezig bent met het selecteren van een CRM systeem of,
  • Je wilt het gebruik van het CRM systeem verbeteren of,
  • Je wilt de CRM functionaliteiten verder uitbreiden.

Het Inteleo CRM Succes Programma biedt jou veel handvatten, tips en ondersteuning voor het optimaal gebruik  van Microsoft Dynamics 365 Sales (CE, CRM).

Wanneer kun je beginnen?

Je kunt met jouw team elk moment beginnen. Neem contact op met Leo voor een intakegesprek.

Wat kost het?

Het succesprogramma van Inteleo is geen training-in-a-box, maar afgestemd op de behoeften en wensen van jouw team en organisatie. Neem contact op met Leo voor een waardevol (en vrijblijvend) intakegesprek.

“De jarenlange ervaring van Leo Rietbergen betaalt zich direct uit in praktijkgerichte oplossingen.”
Jochen Haalboom – Marketing Manager Hillstar